ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Slavo Gibala: Prinášame ľuďom skutočnú pomoc, ktorú vieme naozaj zrealizovať

2020-06-25 09:23:54 | kategória Rozhovory
 Slavo Gibala: Prinášame ľuďom skutočnú pomoc, ktorú vieme naozaj zrealizovať

SLAVO GIBALA je poradcom pre vzdelávanie, prednášateľom seminárov o predaji a efektivite a dlhoročným pilierom HCA. Rodák z Popradu, tento večne usmiaty a veľmi kompetentný človek pomáha našim klientom už vyše pätnásť rokov. Za ten čas pomohol desiatkam firiem rozbehnúť svoj predaj, zrýchliť a zefektívniť ich procesy a zlepšiť radosť z práce aj zo života. Vyspovedala ho IVANA SEKERÁKOVÁ.


Prečo si sa rozhodol stať sa členom tímu HCA Slovakia?

Všetko sa to začalo v marci 2004, keď som ako účastník sedel na Seminári o produktivite v Košiciach. Prednášal Lacko Pavlík a ja som sa za tri dni seminára dozvedel o živote viac ako za celý svoj dovtedajší život, a tom som chodil na kadejaké školenia na Slovensku aj v zahraničí. Začal som používať to, čo tam Lacko prednášal, a ono to fungovalo v praxi! To bol pre mňa šok. Dovtedy som poznal len teoretické vzdelávanie, no toto bolo niečo praktické, funkčné, pochopiteľné a použiteľné v mojom súkromnom aj pracovnom živote. Úplne ma to nadchlo, mal som pocit, že som konečne našiel to, čo som roky hľadal. Keď mi Lacko ponúkol spoluprácu, hneď som po tom išiel a rozhodol som sa takmer okamžite, že toto je smer, ktorým chcem ďalej ísť. Druhý silný dôvod boli ľudia v HCA. Laco ako šéf sa mi veľmi páčil, bol presný, kompetentný, húževnatý, etický, tak správne tvrdý a orientovaný na výsledky. A keď som spoznal ľudí, ktorí pracovali v centrále, bolo rozhodnuté. Atmosféra vo firme bola tvorivá, veselá, no popri tom sa tam naplno makalo, produkcia bola vysoká a nároky veľké. Bola to pre mňa výzva a zároveň cesta na splnenie môjho sna – byť praktický učiteľ a pomáhať ľuďom, aby išli v živote hore a dosiahli úspech.

Čo ti prináša práca v HCA Slovakia?

Obrovský pocit naplnenia, zadosťučinenia, životnej energie a zmysluplnosti, ako aj priestor na neustále sa zlepšovanie a osobnostný rast. Ráno sa teším do práce, poobede sa teším domov a to je podľa mňa v živote veľmi dôležité. Moja manželka mi zvykne vravieť, že som šťastný človek, pretože mám prácu, ktorú milujem, ktorá je veľmi prospešná a ešte ňou viem aj zarobiť. V robote sme super partia, svojich kolegov vnímam ako svojich priateľov, navzájom si pomáhame a podporujeme sa. Každý jeden z nás je iný a ja sa od každého člena tímu snažím naučiť to, v čom je odo mňa lepší. Mám možnosť stretávať sa s veľmi úspešnými ľuďmi, od ktorých sa denno-denne dozviem nové veci, ktoré ma posúvajú vpred a dávajú mi rôzne uhly pohľadu. Tie rozširujú moje obzory a zvyšujú moju schopnosť pomáhať. Celá naša práca je o pomoci a ten pocit, keď viete, že ste niekomu pomohli, že vďaka vám sa mu zlepšili vzťahy v rodine, že vytvoril kopec pracovných miest a podporil prežitie množstva rodín – ten pocit je super, nabíja ma životnou energiou a chuťou pracovať viac. Mám veľmi rád celofiremné akcie s rodinnými príslušníkmi, kde sa všetci stretneme a som veľmi rád, že aj moja manželka a deti sú súčasťou rodiny HCA.

V HCA Slovakia prednášaš semináre o predaji. Aké boli tvoje začiatky v oblasti predaja?

(Smiech) Úprimne povedané, ja som predával už od útleho detstva. Na základnej škole som vymieňal hlinené a sklenené guličky a céčka. Skutočný predaj za peniaze začal asi v siedmej triede, keď som predával kazety do magnetofónov. Aktívne som začal predávať v roku 1994, keď som pracoval v jednej umeleckej agentúre. Najprv to bol predaj cez telefón, potom cez listy, fax a nakoniec som začal chodiť aj osobne ku klientom. Od roku 1999 som začal budovať predajnú sieť a začal pracovať s obchodníkmi, ktorých som viedol.

Aké by podľa teba mali byť vlastnosti a schopnosti dobrého predajcu?

Po prvé by mal mať rád ľudí, naozaj a úprimne. A keď ich má rad, musí im chcieť z celého srdca skutočne pomôcť. Má slúžiť klientom a hľadať cesty, ako im pomôcť a zlepšiť pomocou jeho produktov ich život. To musí robiť húževnato, vytrvalo, neoblomne, denno-denne, sústavne a dookola, napriek všetkým prekážkam, odmietaniam a neúspechom. Vždy a stále sa musí pýtať sám seba: ktorý produkt, keď predám tomuto klientovi, tak mu tým najviac pomôžem? A základ všetkého je dobrá etika. Dobrý predajca ma poriadok vo svojom živote – osobnom, rodinnom aj pracovnom, má poriadok v hlave, poriadok na pracovnom stole, poriadok v databáze. V podstate by predaj mal byť zmyslom jeho života. A určite by to mal byť tak trochu snílek, ktorý ide za svojim cieľom a napriek všetkým prekážkam je ochotný tvrdo pracovať. Aj dvanásť hodín denne, aj cez víkendy, aj v noci. Šikovný obchodník neustále zvyšuje svoju kompetenciu, analyzuje svoje úspechy aj neúspechy a rozumie technológii svojho predaja. Podľa mňa to nie je o jednej alebo dvoch vlastnostiach či schopnostiach, ale je to komplex viacerých veci. Na začiatku je to hlavne o ochote denno-denne tvrdo makať na sebe a potom nepoľaviť, ale stále ísť ďalej. Nakoniec, dôležité je mať doma podporu pre to, čo robíte. Ak váš partner stojí pri vás, vytvára vám prostredie pre prácu a vidí v nej zmysel, pracuje sa vám dobre.

Okrem seminárov o predaji prednášaš aj seminár o efektivite. Čo je podľa teba predpokladom vysokej efektivity vo firme?

Kompetentný majiteľ a kompetentný manažment. Kľúčovým je vzdelávanie ľudí, ktorí vo firme sú. Keď je majiteľ múdry, tak vie, že nástroje vysokej efektivity závisia od toho, aká veľká tá firma je, akú firmu chce mať, a od toho, v akom stave sa firma práve nachádza. Neexistuje jeden návod na všetky stavy, pre všetky firmy a pre každú situáciu. Nevzdelaný človek nikdy nebude mat vysokú efektivitu vo firme. Nutný predpoklad je, že tam je zdravý rozum, etika a dobre medziľudské vzťahy. Ryba smrdí od hlavy a tu je kľúčový faktor majiteľ a najvyššie vedenie firmy.

Prečo si myslíš, že by si majitelia a manažéri firiem mali vybrať vzdelávanie práve v HCA Slovakia?

Dovolím si tvrdiť, že sme jediná firma na Slovensku a asi aj vo svete, ktorá má údaje, ktoré prednáša na seminároch z praxe a prednášateľov, ktorí klientom pomáhajú aplikovať získané informácie do života. Naozaj nepoznám inú vzdelávaciu firmu, ktorá by mala vybudovaný taký systém ako HCA a mala tím trinástich prednášateľov-špecialistov z praxe. Na trhu je mnoho vzdelávacích firiem, ktoré učia teóriu, alebo sa orientujú len na jednu či dve oblasti, alebo stoja na jednom či dvoch prednášateľoch či konzultantoch. HCA je schopné poskytnúť komplexné, dlhodobé vzdelávanie, a za tým je dvadsať rokov driny a poctivej roboty. V HCA sa nedívame len na to, ako mať peniaze a kariéru, ale klientom dávame návody, ako žiť šťastnejší, plnší, zmysluplnejší život. Aj mňa ako klienta veľmi oslovilo to, že je to praktický návod, ako mať voľný čas, peniaze, šťastnú rodinu a úspešnú firmu. A to nehovorím o kope srandy, zážitkov, spoločenských podujatí (plesy, golfové turnaje, kluby podnikateľov, konferencie a podobne), skvelej partii ľudí z centrály HCA či našom firemnom časopise.

Aké máš pracovné a osobné plány do budúcnosti?

Mám tú veľkú výhodu, že mám pri sebe Lacka Pavlíka a ten mi vždy vie pomôcť nájsť si v pracovnej oblasti ďalšie ciele, vízie a prekážky na zdolávanie. Teraz je mojím cieľom patriť medzi európsku špičku prednášateľov v oblasti predaja a medziročne zdvojnásobovať svoju produkciu. Mojou ďalšou veľkou výhodou je, že mám pri sebe moju manželku, ktorá je veľmi kreatívna a vie vidieť ďalšie ciele, vízie a prekážky na zdolávanie v osobnej oblasti. S manželkou obaja aktívne pracujeme na tom, aby naše deti boli v živote úspešné a aby sme ako rodina mali plnohodnotný život.

Čo by si chcel odkázať klientom HCA Slovakia?

Nech sa deje, čo sa deje, vždy sa s tým dá niečo urobiť! Nech ste zažili či práve zažívate krušné chvíle v živote, pomoc je na dosah ruky. Stačí mať ochotu na sebe pracovať a ja vám garantujem, že my všetci – cely tím HCA – sme pripravení vám dať informácie, ako sa to dá zvládnuť a potom vám aj v praxi pomôžeme to zrealizovať.

Ďalej by som sa chcel poďakovať každému klientovi HCA za ich podporu. Vďaka ochote našich klientov meniť seba a svoje okolie, môžeme my v HCA ako skupina prežívať a zlepšovať podnikateľské prostredie na Slovensku. Môžeme to robiť len vďaka vám a za to vám veľmi pekne ďakujem!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,